Gult farevarsel for styrtregn og flom - 23. juli 2024

Værmeldingen tilsier at det kan bli mye nedbør igjen i kveld - med gult farevarsel for styrtregn og flom i Nord-Aurdal.

Vi oppfordrer innbyggere og andre som oppholder seg i kommunen til å rense stikkrenner, kummer og andre vannveier for jord og grus, kvist og lauv, slik at vannet kan renne uhindret der det vanligvis renner.

Hold deg oppdatert om værmeldingen her:

Yr - Fagernes - Langtidsvarsel

Yr - Aurdal - Langtidsvarsel

Kanaler til løpende informasjon om vær og fareforhold:

Generelle råd til befolkningen ved store nedbørmengder og flomfare:

• Sikre og flytt verdier bort fra utsatte områder (f. eks. i kjellere. Biler, campingvogner og båter etc langs elver og bekker).
  • Rens stikkrenner, kummer og andre vannveier for jord og grus, kvist og lauv, slik at vannet kan renne uhindra der det vanligvis renner.
  • Hold deg unna elver og bekker med stor vannføring.
  • Råd til privatpersoner | Varsom.no

Kommunen følger aktivt med på situasjonen og oppdaterer informasjon på hjemmeside og Facebook etter behov.

VAKTTELEFONER:

95881336 (vann/avløp) - 61359094 (brann/redning) -  nødnummer 113 (helse) / 112 (politi) / 110  (brann)